Mixs Magazine: nieuw én vernieuwend, of net niet?

In welk tijdschrift vind je als jonge, modebewuste persoon van Marokkaanse afkomst je gading? Dat is wat de makers van Mixs Magazine zich eveneens afvroegen. Het antwoord was duidelijk: er is niet echt een magazine voor deze doelgroep. Sinds oktober 2007, met de geboorte van MIXS MAGAZINE, kwam daar verandering in. Cover

In oktober van vorig jaar verscheen immers de eerste versie van een tot nu toe relatief onbekend magazine. Mixs magazine is een glossy tijdschrift dat zich richt op hoger opgeleide Marokkaanse lezers. Om de twee maanden bereikt het een grote doelgroep in België en Nederland: de tweede en derde generatie van Marokkaanse afkomst en trendbewust.

 

 Hoofdredacteur Youssef Bouallala legt uit: “Lezers van Mixs Magazine worden op de hoogte gehouden van de recentste ondernemerstrends en –ontwikkelingen, de nieuwste gadgets, de leukste restaurants, de hipste clubs en de laatste modetrends.” In iedere editie komt een andere streek of stad in Marokko aan bod, waarbij zowel het toeristisch gedeelte als het zakenleven wordt belicht. De makers van Mixs Magazine omschrijven hun blad als volgt: “Dit magazine is niet alleen een streling voor het oog, maar door zijn kwalitatieve en journalistieke inhoud is het ook een goede inspiratiebron” 

Of het ook daadwerkelijk een inspiratiebron is valt af te wachten. Het ziet er alvast erg goed, en  inderdaad “glossy” uit, maar wat de inhoud betreft blijf je soms wat op je honger zitten. Het magazine heeft wat weg van het bekende “Cosmopolitan”, maar kan er toch net niet aan tippen. Wat Mixs Magazine dan weer wel leuk en uniek maakt is het feit dat lezer een ander, hipper beeld krijgen van Marokko. Marokkko is niet alleen zon, zee en strand, maar ook business, trends en fashion. Wij kijken alvast uit naar het volgend nummer.

Mixs Magazine

prijs: 4.95€

uitgever: Youssef Bouallala

contact: redactie@mixsmagazine.com